Vanuit de visie van meervoudige intelligentie gaan we kinderen helpen hun talenten te ontwikkelen. Ieder mens, iedere leerling heeft een eigen intelligentieprofiel dat bestaat uit sterkere en minder sterk ontwikkelde intelligenties. Dat betekent dat we kinderen helpen hun voorkeur verder te ontwikkelen en uitdagingen aanbieden.
Aan de andere kant dagen we kinderen ook uit om gebieden te exploreren die nieuw zijn. We doen dan een beroep op doorzettingsvermogen en ontdekkend/ onderzoekend leren. De bedoeling is om dit voor de groepen 4 t/m 8 aan te gaan bieden.
Vanuit de verschillende intelligenties worden er leerlijnen ontwikkelt waarbij de kinderen de mogelijkheid krijgen om ook leerstof te gebruiken van andere leerjaren. Kinderen in groep 8 hebben binnen deze opbouw een ruimer aanbod van activiteiten waarbij er steeds meer een beroep gedaan wordt op het creatief denken.
De kinderen krijgen allemaal hun persoonlijke aantekenblad. Hierop kunnen ze aangeven welke activiteiten ze gedaan hebben. Dit blad gaat met hen mee naar de volgende groep zodat de leerkrachten op de hoogte zijn wat er gedaan is en waar het kind in gestimuleerd kan worden.
Aan het eind van een periode gaan we een inloopuurtje (of half uurtje) creëren waarbij de kinderen aan belangstellenden kunnen laten zien wat zij gedaan hebben. Zij moeten dan een soort presentatie verzorgen waarbij we er vanuit gaan dat ieder kind ca. twee activiteiten heeft gedaan.